Daily Archives: 12 August 2014

08.08.2014 – Şi am fost la Cluj, găzdă bună Nora şi Cuibul Berzelor

IMG_3909 IMG_3910 IMG_3911 IMG_3912 IMG_3913 IMG_3914

Vă spuneam cu puţine zile în urmă că DBL va ajunge şi în Cluj, şi iată întâlnirea din sânul Cuibului Berzelor în imagini.

Am avut aşa o bucurie cunoscând-o pe Nora Niculescu şi mamele din jurul ei, pentru că m-au făcut să mă simt ca acasă. Le mulţumesc pe această cale încă o dată, nu ştiu cum ar fi mai potrivit să vorbesc despre ele, despre Cluj, despre Nora de teamă că nu pot cuprinde în cuvinte exact cât de frumos a fost în acest 8 august.

Vreau doar atât să spun: cu fiecare întâlnire primesc atât de multă încredere, energie pozitivă, bucurie că de acum înainte nimic nu va mai fi la fel….ci alt fel. Veţi avea acces la o limbă până acum vorbită doar de bebeluşi, cumva greu accesibilă nouă adulţilor, dar ce fericire că în sfârşit o cunoaştem. Duceţi vestea mai departe şi ajutaţi şi voi, cunoscătorii, părinţii mai sceptici. Dacă atunci când vine vorba de cum şi câte lucruri să achiziţionăm pentru o perioadă scurtă ca utilitate a lor, devine o datorie să învăţăm să ne cunoaştem copilaşii, să-i înţelegem, să împlinim nevoile lor atunci când ei le exprimă.

Îmi vine acum în minte următoarea scenă din filmul de desene animate: Tarzan. Mama sa adoptivă, maimuţa Kayla stă liniştită, Tarzan încă copil mic vine tiptil în spatele ei şi o sperie scoţând un sunet de intensitate maximă (de elefant parcă). Kayla se sperie şi apoi cu dragoste multă îi spune: “Why don`t you come up with your own sounds”? în traducere ” de ce nu foloseşti propriile tale sunete”. Ei bine, aşa cum Tarza s-a adaptat la viaţă din junglă, a învăţat un limbaj nou şi secret al comunicării cu animalele, de ce noi oamenii nu am fi deschişi la a înţelege că în sunetele bebeilor există comunicare, că ele pot fi înţelese ca mijloc de transmitere a nevoilor?

Iată ce frumos îmi scrie Liviana Ivănescu, medic, viitoare mămică din Cluj:

“Dragă Mihaela

Mulţumesc (………….) pentru cursul de săptămâna trecută. Mi s-a părut foarte util, sunt conştientă că nu va fi totul la fel de lin după sosirea bebeluşului, dar cred sincer că orice informaţie în plus contează foarte mult. Eu sunt medic, mărturisesc că nu auzisem de DBL,  mi se pare o completare extrordinar de utilă adusă cunoştinţelor mele anterioare.
Cât despre prezentare în sine, te felicit pentru cele 4 ore de curs-maraton, pentru energie şi entuziasm, pentru informaţiile pe care ni le-ai oferit şi modul extrem de plăcut şi competent în care ai făcut asta.
Spor maxim în tot ce faci!
Liviana Ivănescu”

Îmbrăţişez Cuibul Berzelor, pe Nora şi ne revedem în noiembrie cu multe alte mămici şi burtici!